Vårberusad

Sådär. Nu gick det ett tag igen. Jaja, världen behöver kanske inte ännu en blogg, men jag gillar ändå att ha den. Som ett litet vardags nöje man återkommer till då och då.

Nu är jag för övrigt helt vårberusad. Tyvärr måste jag som vanligt mest sitta inomhus och plugga på dagarna, men idag ska jag försöka ta mig tid att sätta mig på en uteservering. Anledningen till att jag inte pluggar på kafé är för att jag inte kan ta med mig alla franska böckerna, de tar för stor plats. Annars hade jag suttit varje dag och pluggat på någon random uteservering i aprilsolen. Det är för vackert nu.

Fick reda på att en av Eriks kompisar åkt med sin utbildning till Champagnedistriktet idag. Vi blev självklart fruktansvärt avundsjuka. Tänk att få gå från vingård till vingård i ett 25-gradigt, blommigt och alldeles underbart Champagne. Ja, det hade varit nåt. Men sådana där små teasers fungerar ändå för att jag ska hålla min motivation uppe inför franska studierna. Jag har även börjat lägga fram mina dryckunderlägg på bordet med Parismotiv. Mycket effektivt.

Well, nu måste jag skynda mig om jag ska bli klar med min muntliga franska redovisning så att jag kan springa ut till solen. Hopp iväg!











Jag har ganska många väldigt effektiva motivationsprylar i lägenheten... And it works.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0