"Kärlekskris"




Jag var tvungen att ge en kommentar. Prinsessan Madeleine och Jonas Bergströms kärlekskris är enligt mig veckans stora nyhet. Vulkanutbrotten på Island känns snarare som en tredjeplats, varav kungafamiljens och hovets hantering av "kärlekskrisen" som en klar andra plats.

Det är faktiskt ganska allvarligt det här, och såklart väldigt tråkigt. Att bryta en förlovning gör man inte i en handvändning om man är en vanlig privatperson. Ännu värre om man är just prinsessa. Frågan man ställer sig är dock varför vi får reda på det här nu? Varför går drottning Silvia ut just nu med att det inte blir något bröllop? Varför inte tidigare, men framförallt varför inte senare?

Är kärlekskrisen ett faktum? Har dem gjort slut? Gjorde dem slut och är nu påväg tillbaka till varandra? Vad är det som fått dem att bryta? En otrohetsaffär eller bara osämja?

Frågorna är verkligen många, och pressen kommer inte ge sig förrän de fått svar. Inte minst allmänheten, vars intresse för kungafamiljen ökat avsevärt på grund av bröllopet, och som nu smittar av sig på "kärlekskrisen".

Jag tycker det är så väldigt tråkigt (since I am a beliver in love) att dem gjort slut. Om dem har det vill säga. Kärlek är verkligen något som alla kan ta till sig och prinsessorna har under året som gått fått stå som våra verkliga symboler för just kärlek. Var ska detta sluta? Det gör lite ont i hjärtat, och jag tror många känner för Madde... även om de flesta också vill ha svar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0