En intressant aspekt...

 
 16Sofi-34.jpg


Ytterligare en intressant aspekt på hela den här "kärlekskrisen" är hur kommentarer från journalister såsom http://www.detkungligabrollopet.nu/ebbasblogg/ och http://blogg.aftonbladet.se/sofissnapshots uteblir. Ebba som numera är kritisk granskande journalist på SVT och Sofi Fahrman som också anser sig vara journalist, men helt plötsligt avsäger sitt yrke i fallet kring information om kungahuset. Anledningen är att hon och prinssessan Madeleine har blivit goda vänner i New York. 

Men jag kan förstå henne, jag skvallrar inte heller bakom ryggen på mina vänner. Fast samtidigt kan jag inte låta bli att se det lite som ett svek mot sitt yrkeskodex. Någonstans i huvudet ringer det en liten klocka från mina mediestudier; har man valt journalistyrket, ingår kritisk granskning i allt nyhetsmaterial. Därför kan jag inte låta bli att undra hur Janne Josefsson ser på det hela. Trots att han inte är min favorit ägnar han sig i alla fall med kritisk granskning- och som mediestudent kan jag inte annat än hålla honom högt för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0