One week ago

Nu var det en hel vecka sedan jag skrev ett inlägg i denna blogg. Men så är det bara. Ibland är det här inte så kul, ibland är det riktigt roligt. Hur som helst är det fredag igen, och det är fredagen innan första advent. Härligt! Har längtat efter julen jätte länge och nu är den här. Eller ja, snart i alla fall.

Denna vecka har varit helt kaos. Allting blev bara jätte fel när jag i onsdags gick till mitt efterlängtade frisörbesök. Istället för att gå där ifrån nöjd och belåten som jag brukar, grät jag mig hem. Frisören hade fått för sig att färga håret brunt!! Så igår gick jag dit igen och bad om att få den bruna färgen uttvättad. Det fick jag också, men den riktigt härliga blonda färgen är spårlöst försvunnen. Nu är jag typ mellanblond med en lite lätt rosa ton?!

Så, min tanke är nu att göra det själv och med lite hjälp av mamma hoppas jag kunna få tillbaka min blonda färg. Tyvärr säger min visa mamma att jag inte bör göra detta innan söndag då vi åker på SPA. Risken att komma hem med grönt hår från en klorbassäng är trots allt ganska stor, när man har ett nyblonderat hår. Därför väntar jag snällt till nästa vecka och spenderar helgen med ett lite rödaktigt hår. Skit. Och jag som ska ut både ikväll och imorgon. Jaja, antar att man får bjuda på den.

Förra helgen var för övrigt en riktigt bra helg. Mys hos mamma och pappa på fredagkväll (kommer inte ihåg när jag var hos dem en fredagkväll senast) och utgång på lördagkvällen. Therese och Sofia kom hem till mig och vi körde en lätt förfest innan vägarna bar till Lounge. Kvällen avslutades faktiskt helt oväntat på Lilla London, och innan sängen blev det ett snabbt stopp på Vasagrillen. På söndagen blev det ett besök på Jul på Liseberg med familjen. Så fint.

Ikväll väntar som sagt lite förfest/mys hemma med Clabbe och Ellinor och sedan blir det ett besök på Bliss. Nu måste jag dock både plugga, städa och handla. Ögonaböj!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0