H&M inför nya regler.

                                                          


Jimmy Choos eftertraktade kollektion för H&M har fått klädjätten att ta till nya regler. Det går inte längre att kasta sig in i butiken hur som helst. Avancerade kösystem ska istället hjälpa till att dämpa hysterin. Tror man. Personligen blir jag trött på dessa hypade kläder från diverse gästdesigners efter en vecka, men jag måste nog erkänna att Jimmy Choo även har fått mig lite nervös. Nervös över att kanske inte få tag på ett endaste plagg! Nej, nu får jag ta mig i kragen här. Clothes and shoes, not so very important...

Hur som helst, här är reglerna:

• Utanför butiken gäller traditionellt kösystem. De 160 första i kön kommer att tilldelas varsitt armband. På armbandet står ett specifikt klockslag, det är klockslaget kommer du att bli insläppt att shoppa inne på den inhägnade Jimmy Choo-avdelningen för skor och accessoarer. Armbanden gäller endast för den inhägnade delen - med damskor, väskor och accessoarer.

• Den som vill handla ur herrkollektionen eller av damkläderna får inget armband, utan där släpps personer på ur kön allt eftersom.

•  De med armband kommer även att kunna handla ur resten av kollektionen (och övrigt H&M-sortiment).

• För att undvika att någon köper på sig alla plaggen (och säljer med vinst på eBay) har H&M en begränsning på en produkt av varje sort per person. Alltså en storlek per klädesplagg/skopar och en styck av varje väska/accessoar per kund, och begränsningen gäller hela Jimmy Choo for H&M-kollektionen.

• På internet kommer kollektionen släppas samma klockslag som den släpps i butik (och inte vid midnatt som tidigare).

• Efter två timmar upphör armbandsregeln att gälla, och alla kommer att kunna handla från den inhägnade av avdelningen


Kommentarer
Postat av: Anna

Älskar skorna!

2009-11-13 @ 11:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0