Fredagen innan Lucia


Idag är det fredag och jag måste erkänna att jag idag saknar skolan. Det är ju faktiskt fredagen innan Lucia och hade man fortfarande gått på Samskolan hade man fått Lussedansa och sjunga i Luciatåg i Lisebergshallen framför alla föräldrar. Hade jag fortfarande gått på Nya Påvelundsskolan eller Hagensskolan så hade man fått gå till Hagenkyrkan och sjunga julpsalmer och annat. Det var stämningsfullt det.

Men nu läser jag på universitetet och bor på Vasaplatsen. Det betyder att denna fredagen började med en julig frukost med tända ljus, griljerad skinka och vörtbröd tillsammans med världens bästa. Nu väntar en kort promenad på stan, så länge mitt ryggskott orkar.
Hej så länge!

 
Bild från Galeries LaFayette i Paris december -07


Kommentarer
Postat av: Södertörns Högskola

Hej! Vi är två studenter som just nu skriver vår C-uppsats och skulle vara tacksamma om just du ville ta dig tid att svara på vår enkät! Ämnet är reklam till mobilen och enkäten tar bara 2-3 minuter att svara på!



http://www.x.se/brv9



Tack! :)

2009-12-13 @ 22:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0