Debatten om byxlöshet och tights

Kommentarerna haglade på Elin Klings blogg http://stylebykling.tv4.se/ när hon körde enbart tights till kort tröja. Ebba von Sydow skrev på grund av detta ett ytterst ärligt inlägg om byxlöshet och tights, vilket jag gillade skarpt. På hennes blogg http://www.veckorevyn.com/mode/ebbas-blogg/ blev kommentarerna nästan lika många och man kan inte annat en tycka att det är en högst kontroversiell fråga.

Ebba anser att tights med kort tröja är för pinnsmala tjejer, som kan bära upp nästan vad som helst. Helt sant. En person med lite större höfter och rundare lår kan helt enkelt inte ha "bara" tights, det säger ju sig självt. Varenda valk och cellulit blir ju dubbelt så stor.

Med detta är det inte sagt att det är speciellt snyggt med bara tights på pinnsmala tjejer heller. Personligen tycker jag inte att det är speciellt klädsamt, om tightsen inte är riktigt dressade med mycket detaljer. Det ser liksom ut som... nej, det är inte snyggt helt enkelt.

Fast även solen har sina fläckar och för mig finns det enbart en som kommer undan... Min favorit all times- Sienna Miller. Hon kan bära upp allt!





Sienna Miller fick kritik. Jag fattar inte varför, det var ju coolt - på henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0